Zich houden aan het huishoudelijk reglement

16 juli 2018

het is weer eens noodzakelijk om het huishoudelijk reglement er bij te halen. Wij wonen met een groot aantal mensen op een beperkt oppervlak. Eenieder van ons hoort rekening te houden met wat wij een andere bewoner aandoen. In het huishoudelijk reglement staat helemaal in het begin de zin die alles omvattend is.

Eigenaars/bewoners en  Gebruikers, en dit alles in de ruimste zin van het woord, mogen elkaar geen  hinder toebrengen of anderszins overlast bezorgen. Dit geldt ook voor bezoekers, huisgenoten, personeel, werklieden, leveranciers, enz. (Bron: akte van ondersplitsing, artikel 2, lid 2 + 4).

Vanmorgen heb ik de rommel die een bewoner uit een kapotte zak in de containerruimte heeft laten vallen moeten opruimen. Op de rand en in de container lag de rest van de rommel die uit de kapotte zak was gekomen. Ook lagen er in de container zaken die niet in de container thuis horen. Dit afval dat niet tot het huisvuil kan worden gerekend dient  de bewoner zelf naar de afvalstoffendienst te brengen. Deze bewoner heeft zich niet gehouden aan wat onder punt 1 tot en met 3 vermeld staat.

Steeds vaker houden enkele bewoners, ook deze bewoner, zich niet aan hetgeen onder punt 3 vermeld staat. Het afval dient in een dichte niet lekkende zak te zitten.

In het huishoudelijk reglement staat het duidelijk vermeld.

Wanneer Eigenaren/bewoners, Gebruikers of hun bezoekers op een of andere wijze de Gemeenschappelijke gedeelten vervuilen dienen zij zelf voor het schoonmaken daarvan te zorgen.

Ook geldt:

1. Afval dat niet in de daarvoor bestemde voorzieningen kan worden gedeponeerd en of afval dat niet tot het huisvuil kan worden gerekend (waaronder bouwafval, meubelen, enz.) dient door de Eigenaars/bewoners of Gebruikers zelf te worden afgevoerd.
  2. Het is niet toegestaan om afval naast de containers te deponeren. De Eigenaar/bewoner of Gebruiker zal als de containers vol zijn zijn/haar huisvuil mee terug moeten nemen en na het ledigen van de containers opnieuw zijn/haar huisvuil in de containers kunnen deponeren.
  3. Afval dat in de containers wordt gedeponeerd dient in een dichte niet lekkende zak te zitten, dit in verband met stankoverlast en de vervuiling van de vloer.

Wat is het een mooie zomer. Bij warm weer staan natuurlijk, zeker ‘s-avonds, de ramen wijd open of op kiepstand. Voordat we er ons van bewust zijn veroorzaken wij geluidsoverlast. Het huishoudelijk reglement geeft ons hiervoor richtlijnen waar we ons aan moeten houden.

Aanvulling: het is niet toegestaan dusdanig muziek en geluid voort te brengen, radio, televisie, muziekinstallaties en muziekinstrumenten daaronder begrepen, dat dit in andere Privé-gedeelten hoorbaar is. Voor alle duidelijkheid na 11.30 PM is deze aanvulling van toepassing.

Bij feesten en partijen dient de geluidsoverlast door de Eigenaar/bewoner of Gebruiker zo veel mogelijk te worden beperkt. Na 11.30 PM is de bovenstaande aanvulling van toepassing.

k. Werkzaamheden buiten bepaalde uren te (laten) uitvoeren

1. Werkzaamheden die bij andere Eigenaars/bewoners of Gebruikers overlast kunnen bezorgen (waaronder geluidsoverlast, trillingen en dergelijke, zijn niet toegestaan:
  2. Maandag tot en met vrijdag: voor 8.00 uur ’s morgens en/of na 22.00 uur ’s avonds.
  3. Zaterdag: vóór 09.00 ’s morgens en na/of 22.00 uur ’s avonds
  4. Zon- en feestdagen: voor 10.00 ’s morgens en/of na 22.00 uur ’s avonds
  5. De bovenstaande tijdstippen zijn van toepassing op:

Op alle gemeenschappelijke gedeelten en privégedeelten.

1. De bovengenoemde tijdstippen gelden ook voor het laden en lossen.

bestuur Vereniging van Eigenaren wooncomplex de Croon

bestuur Vereniging van Eigenaren kantoren en wooncomplex de Croon