Brandveiligheid garage

Het bestuur heeft naar aanleiding van vragen hoe het gesteld is met de brandveiligheid in onze garage en met name de brandveiligheid van elektrische auto;s, de vragen voorgelegd aan Brandweer Noord afdeling risico en veiligheid.

Onze parkeergarage is een apart brandcompartiment en uitgerust met een stuwdrukventilatiesysteem. Dit systeem zorgt ervoor dat de rook en hitte via ventilatiekanalen wordt afgevoerd.Hierdoor is het voor de brandweer veiliger en beter mogelijk om in de parkeergarage op te treden. Naast deze installatie is de parkeergarage uitgevoerd met een brandmeldsysteem waardoor een brand relatief snel ontdekt wordt. De repressieve dienst tenslotte, heeft toegang; is bekend met de parkeergarage en is getraind in het werken in parkeergarages.

De brandweer raadt het niet aan dat u bij een brand in de garage, de brand probeert te blussen met een poederblusser. Het is niet gevaarlijk maar het is verstandiger 112 te bellen en het blussen over te laten aan de brandweer.

Enexis heeft een protocol hoe te handelen bij brand in de parkeergarage. Met name het afschakelen van de laadpunten.

Het bestuur en de beheerder laten zich continu op de hoogte houden van de laatste ontwikkelingen op het gebied van brandveiligheid. Risico’s zijn er altijd, het gaat erom dat je weet hoe te handelen als een voorval zich voordoet.

Wil Kuster bestuur Vereniging van Eigenaren wooncomplex de Croon & bestuur Vereniging van Eigenaren Kantoren en wooncomplex de Croon