Schelden helpt niet

De monteur die vandaag ter plekke was om de storing van de lift op te lossen is door een bewoner van de Spiegeltuin uitgescholden. Daarop heeft de monteur zijn spullen ingepakt en is overstuur vertrokken.

Morgenochtend wordt het werk weer opgepakt. Echter ik heb de duidelijke en heldere instructie gegeven niet met bewoners te praten. Indien zij worden aangesproken geven zij te kennen dat u Panen Vastgoed dient te bellen die u verder op de hoogte brengt, alsof we dat al niet stap voor stap doen. Verder hebben ze de instructie dat als de desbetreffende bewoner (of andere bewoners) daar geen genoegen mee neemt (nemen) en weer onbeschoft gedrag vertoont (vertonen) en gaat (gaan) schelden, zij van mij onmiddellijk mogen vertrekken.

U heeft als bewoner geen contract met Otis. De Vereniging van Eigenaren wooncomplex de Croon en daardoor het bestuur als vertegenwoordiger heeft met Otis een contract afgesloten. De communicatie ook ter plekke verloopt alleen en uitsluitend tussen de contactpersoon of monteur en het bestuur of de beheerder. Nooit en te nimmer via een bewoner.

Nu ik het toch heb over onbeschoft gedrag heb maak ik meteen van de gelegenheid gebruik om aan te geven dat ik niet gediend ben van uitspraken door bewoners gedaan naar gezinsleden van mij of het mijn zoon of mijn vrouw betreft maakt niet uit. Zij hebben geen zitting in het bestuur en ik wens nooit meer van mijn gezinsleden te horen dat zij een boodschap moeten overbrengen. Ook ben ik niet gediend van inhoudelijk onbeschofte e-mails zelfs voorzien van emoticons die ronduit beledigend zijn. U hoort zakelijk te blijven hoe vervelend de situatie ook is waar u zich in bevindt. Nogmaals de lift kan aangezet worden maar kan voor u levensgevaarlijke situaties opleveren. Monteurs al scheldend wegjagen bespoedigt het correct laten werken van de lift in ieder geval zeker niet.

Bestuur Vereniging van Eigenaren wooncomplex de Croon