Waterhardheid

Beste bewoners,

het bestuur heeft in de Algemene Ledenvergadering aangegeven dat de Descaler schadelijke kalk omzet in niet schadelijke kalk en dat volgens de omschrijving van de Descaler de Descaler de waterhardheid niet beïnvloedt. De leden hebben in meerderheid het verzoek neergelegd bij het bestuur om toch de waterhardheid te testen omdat men vermoedt dat het omzetten van schadelijke kalk in onschadelijke kalk toch invloed heeft op de waterhardheid.

Het bestuur heeft daar gevolg aan gegeven en de waterhardheid getest.

Onderstaande tabel staat op de website van Brabant Water.

Wat is hard water?

in Franse gradenin Duitse graden
zeer zacht0 – 7 °F0 – 4 °D
zacht7 – 15 °F4 – 8 °D
middelhard15 – 30 °F8 – 17 °D
hard30 – 45 °F17 – 25 °D

Brabant Water geeft als gemiddelde hardheid 9,72 Duitse Graden aan. Brabant water vermeldt dat de waterhardheid dertien keer is getest.

De waterhardheid in ons gebouw is 8 Duitse Graden. Op de grens tussen zacht en middelhard. Blijkbaar wordt de waterhardheid gunstig beïnvloedt door de omzetting van schadelijke kalk en onschadelijke kalk.

Wil Kuster

bestuur Vereniging van Eigenaren wooncomplex de Croon