Vervolg twee mondkapje advies

Wij hebben besloten om onderstaand schrijven van een mede bewoner in algemene zin te beantwoorden.

Dank voor jullie adviezen. Ondanks dat jullie adviezen zeker goed bedoeld zijn, ga ik er vanuit dat deze keuze aan mijzelf is en blijft. En dat dus ook niemand mijn visite erop gaat wijzen dat dit ‘verplicht is’ / verwacht wordt of iets dergelijks.

Uiteraard blijft de keuzevrijheid om een mondkapje te dragen aan  u. Echter het thema van ons advies is “ hoe om te gaan met Covid “ in ons appartementencomplex. Hierover heeft het bestuur overlegd met andere Verenigingen van Eigenaren.
Dit advies gaat alle bewoners aan! Het bestuur adviseert daarom in navolging van landelijk beleid, in het gebouw een mondkapje te dragen. Niet alleen ter bescherming van uzelf, maar ook ter bescherming van alle andere bewoners, en vooral van de kwetsbaren onder ons. Daarom vragen wij alle bewoners nadrukkelijk om dit advies te volgen. Daarnaast vraagt het bestuur aan de bewoners of zij naar beneden gaan en aan hun bezoek, visite en werk uitvoerders willen vragen om binnen het gebouw een mondkapje te dragen. Wellicht kunt u deze uitleg in uw overwegingen betrekken. Dit terzijde: ons advies is gebaseerd op de onlangs aangenomen COVID – noodwet betreffende mondkapjes.

Wil Kuster & Wybe Klep bestuur Vereniging van Eigenaren wooncomplex de Croon