Welbevinden

het bestuur heeft in zeer korte tijd meerdere klachten ontvangen met als onderwerp door meerdere bewoners ervaren geluidsoverlast. U heeft, ook in de meest recente berichten, kunnen opmerken dat het bestuur van mening is dat het welbevinden van alle bewoners gewaarborgd moet zijn. Het bestuur heeft in het nog door de leden aan te nemen herziene huishoudelijk reglement het artikel in het bestaande huishoudelijk reglement dat betrekking heeft op hoe wij met elkaar omgaan als het gaat om het voortbrengen van geluid, duidelijker verwoord. Hieronder volgt het desbetreffende artikel uit het herziene huishoudelijk reglement.

Het is in het algemeen niet toegestaan om dusdanig geluid (door televisie, muziekinstallaties, mziekinstrumenten, computergames; de voorgaande opsomming is niet een ander geluid voortbrengend voorwerp uitsluitend) in het Privégedeelte voort te brengen dat het in andere Privégedeelten hoorbaar is.

Na half twaalf  ‘s avonds mag men niet meer buiten verblijven aangezien men door buiten te verblijven geluidsoverlast veroorzaakt voor andere Eigenaren/bewoners en Gebruikers.

Zeker bij feesten en partijen is het niet toegestaan dusdanig geluid in het Privégedeelte voort te brengen dat het  in andere Privégedeelten hoorbaar is. Na half twaalf  ‘s avonds mag men bij feesten en partijen zeker niet meer buiten verblijven aangezien men door buiten te verblijven geluidsoverlast veroorzaakt voor andere Eigenaren/bewoners en Gebruikers.

Indien na dit bericht de geluidsoverlast blijft voortduren, zal het bestuur conform het huishoudelijk reglement optreden tegen de Eigenaren/bewoners of gebruikers (huurders) die het welbevinden aantasten van andere Eigenaren/bewoners of gebruikers (huurders). Bij optreden tegen gebruikers (huurders) zullen tegelijkertijd ook de uithuizige Eigenaren worden aangesproken.

Bestuur Vereniging van Eigenaren wooncomplex de Croon