Herhaalde overlast

27 augustus 2021

Beste bewoners (huurders en in de Croon wonende eigenaren)

Op 9 augustus 2021, nog geen drie weken geleden, heb ik onderstaand bericht geplaatst. Sindsdien zijn er vage klachten bij het bestuur en de beheerder binnengekomen. Vaag in de zin van een algemene aanduiding van de bron van de geluidsoverlast. Nadat ik gisteren het verwijt heb gekregen dat het bestuur niets aan de klachten doet, heb ik de eigenaar/bewoner aangegeven dat ik verwacht dat bij een klacht een huisnummer hoort. Met een huisnummer kan ik nagaan of het een huurder of een eigenaar/bewoner betreft. Vandaag heb ik twee huisnummers van de eigenaar/bewoner ontvangen.

Ik kan aangeven wat het bestuur aan de klacht in het bericht van 9 augustus beschreven heeft gedaan.

De beheerder heeft op verzoek van het bestuur de eigenaar van het appartement gebeld en aangegeven dat bewoners geklaagd hebben over het gedrag van de huurders van de eigenaar. De beheerder heeft vervolgens de eigenaar verzocht om de huurders aan te spreken over het veroorzaken van geluidsoverlast op dat vroege tijdstip op zondagmorgen. Wat betreft dit appartement is dit de tweede klacht. De eerste klacht betrof niet het veroorzaken van geluidsoverlast maar een gevoel van onveiligheid bij andere bewoners van de verdieping omdat ‘s-nachts een bewoner van het appartement buiten zat. Vandaag is na al de vage klachten van de afgelopen weken eindelijk dit appartement weer genoemd als bron van geluidsoverlast. Omdat de beheerder met vakantie is heb ik vandaag de eigenaar gebeld met het verzoek mij terug te bellen. De eigenaar vraagt aan degene die de klacht bij mij heeft ingediend, het volgende. Wil de eigenaar/bewoner zo vriendelijk zijn om dag en tijd te noemen waarop de geluidsoverlast heeft plaatsgevonden zodat zij in staat is om de huurders aan te spreken.

Het tweede huisnummer dat de eigenaar/bewoner heeft genoemd is voor het bestuur een onbeschreven blad. Tot vandaag is er geen klacht over geluidsoverlast uit dat appartement bij het bestuur binnengekomen. Opnieuw omdat de beheerder met vakantie is heb ik eigenaar gebeld en aangegeven dat er een klacht is binnengekomen betreffende de huurder van het appartement. De eigenaar zal de makelaar, de tussenpersoon, vragen actie te ondernemen naar de huurder en de huurder te vragen te stoppen met het veroorzaken van geluidsoverlast. Ook is het aantal door de eigenaar/bewoners genoemde aantal van zes bewoners ter sprake gebracht. Dat vond ook de eigenaar te gortig. Dat zal ook onderwerp zijn van het gesprek van de makelaar met de huurder.

De klacht over vervuiling is gisteren bij het bestuur kenbaar gemaakt. Als ik iets niet weet kan ik ook niet handelen. Als eerste heb ik de eigenaar/bewoner gevraagd eerder te reageren, niet eerst twee weken afwachten om vervolgens verbolgen te reageren. Daarna heb ik ons schoonmaakbedrijf verzocht om als de schoonmakers vervuiling vaststellen en ze dat niet meteen kunnen oplossen ze dat doorspelen naar hun leidinggevende die op zijn beurt onze beheerder op de hoogte brengt die weer een opdracht uitzet om de vastgestelde vuiligheid schoon te maken. Ik vraag echter ook de bewoners om bij het vaststellen van viezigheid dat meteen te melden. De opdracht om de vloer op -1 Spiegeltuin schoon te maken is vandaag verstrekt.

Dan wat ook altijd blijft rondzingen is dat het bestuur niet op de hoogte is van de namen van de huurders in ons gebouw. Dat is dus niet waar. Bij elke inhuizing of uithuizing vraagt het bestuur en de beheerder aan de desbetreffende eigenaren om de gegevens van de huurder. Vaak handelt de uithuizige eigenaar al volgens de splitsingsakte en verstrekt de gegevens uit zichzelf. Van elke huurder in ons gebouw heeft de beheerder een gebruikersverklaring ontvangen en opgeslagen. In de gebruikersverklaring geeft de huurder te kennen op de hoogte te zijn van ons huishoudelijk reglement en splitsingsakte en belooft deze te zullen naleven. Ook hebben we in elk deel van ons gebouw contactpersonen. zodra het bestuur weet wanneer een huurder of eigenaar/bewoner het appartement gaat bewonen, krijgt de contactpersoon van het bestuur de naam en het huisnummer van het appartement met het verzoek de huurder of eigenaar bewoner te bezoeken. De huurder of eigenaar bewoner wordt door de contactpersoon op de hoogte gebracht van hetgeen on ons gebouw belangrijk is.

het bovenstaande toont aan dat het bestuur en de beheerder zich zeer inspannen om ondanks de vele in- en uithuizingen het wonen in de Croon zo aangenaam mogelijk te maken.

Bestuur vereniging van Eigenaren wooncomplex de Croon


Beste bewoners (huurders en in de Croon wonende eigenaren),

Afgelopen weekend is er weer sprake geweest van overlast. Bewoners konden niet in hun appartement. Pogingen om toch binnen te komen verliepen zo luidruchtig dat de bewoners in hun omgeving daar overlast van hadden. Drie bewoners hebben het gemeld. Deze bewoners hebben ook gevraagd om maatregelen te nemen tegen de overlast veroorzakende bewoners van het appartement.

De procedure na een klacht verloopt als volgt: de bewoner, een huurder of eigenaar, ontvangt van het bestuur een waarschuwing. Door het bestuur wordt bijgehouden hoeveel waarschuwingen er zijn verstuurd. Bij een groot aantal waarschuwingen zal het bestuur aan de Algemene Ledenvergadering voorleggen of de desbetreffende bewoner een boete dient te krijgen. Indien het een huurder betreft wordt ook de eigenaar op de hoogte gesteld van de klacht ten aanzien van de huurder. De eigenaar wordt ook gevraagd de huurder aan te spreken op de door hun veroorzaakte overlast.

Bij beschadigingen aan algemene gedeelten dienen de beschadigingen in overleg met het bestuur worden hersteld.

Bij de vermelde klacht betreft het de voordeur. Indien de beschadigingen aan voordeur niet kunnen worden hersteld, moet de voordeur worden vervangen en daarna in de juiste kleur worden geverfd.. Sloten in de Croon zijn voorzien van een certificaat. Ook zijn de sloten voorzien van kerntrekschilden. De sloten mogen niet worden vervangen door sloten zonder een certificaat en ook moet de sloten na vervanging worden voorzien van een kerntrekschild.

Als laatste opmerking. Ervaart u overlast, altijd bij het bestuur melden. Het bestuur kan dan de procedure in gang zetten.

Bestuur Vereniging van eigenaren wooncomplex de Croon

Team Section Options

VvE Wooncomplex 'De Croon' 102 appartementen Hofmeesterstraat - Bordeslaan - Spiegeltuin te 's-Hertogenbosch