Een aantal zaken

25 oktober 2016

Beste (nieuwe) bewoners,

In 2016 zijn een aantal nieuwe bewoners en een aantal nieuwe huurders in ons wooncomplex de Croon komen wonen. Het bestuur heet u van harte welkom.

Bij de overdracht van uw appartement en bij het ondertekenen van uw huurcontract heeft u het huishoudelijk reglement versie 2016 ontvangen. Het huishoudelijk reglement omvat een aantal regels van de Vereniging van Eigenaren wooncomplex de Croon die gestoeld zijn op de splitsingsakte.

Behalve het huishoudelijk reglement heeft u van onze beheerder een document ontvangen waarin de meest dringende zaken onder uw aandacht worden gebracht.

Op dit moment zijn wederom de lekkende vuilniszakken een bron van zorg. De lekkende vuilniszakken hebben in september er toe geleid dat vanwege de maden in de containers, alle containers moesten worden gereinigd. Tegen uiteraard extra kosten. Indien u de discipline kan opbrengen bij een lekkende vuilniszak er nog een vuilniszak om heen te doen, wordt door deze handelswijze voorkomen dat u [een] sporen nalaat op de tegels en vloerbedekking en dat [twee] de containers droog blijven. Als de containers droog blijven is er geen voedingsbodem meer voor maden en het bijkomend voordeel is een fris ruikende containerruimte.

Eigenaren worden via twee kanalen op de hoogte gehouden van het reilen en zeilen binnen ons wooncomplex de Croon. Ook is het bestuur namens u vertegenwoordigd in het bestuur van de Vereniging van Eigenaren Kantoren en wooncomplex de Croon. Huurders hebben de beschikking over een communicatiekanaal.

Het bestuur heeft als communicatiekanaal voor huurders en eigenaren onze website www.vvedecroon.nl. Indien het bestuur aan u zaken wil laten weten, gebruikt het bestuur dit kanaal. U krijgt een email toegestuurd als het bestuur artikelen plaatst.

Onze beheerder heeft een eigen website voor de eigenaren waar u na het invullen van uw gebruikersnaam en wachtwoord toegang krijgt tot informatie betreffende uw wooncomplex de Croon. Tevens krijgt u ook toegang tot hetgeen zich afspeelt bij de Vereniging Kantoren en wooncomplex.

In het wooncomplex de Croon is ter ondersteuning van het bestuur tijdens de laatste Algemene Leden Vergadering de handhavingscommissie opgericht. De handhavingscommissie telt vijf leden.

Al langer kennen we in het wooncomplex de Croon een evenementencommissie. De commissie is met twee leden onderbemand. Indien u belangstelling heeft evenementen mede te organiseren, schroom niet en meldt u zich aan.

Tevens hebben we in ons wooncomplex de Croon een technische commissie die eveneens onderbemand is en een kascommissie.

Waar het bestuur de afgelopen jaren mee te kampen heeft is de geringe belangstelling bij de Algemene Leden Vergaderingen van de Vereniging van Eigenaren wooncomplex de Croon. Het gevolg van deze geringe belangstelling is twee achtereenvolgende vergaderingen, tegen extra kosten voor de beheerder en de huur van een ruimte, omdat voor de eerste vergadering het quorum niet is bereikt. De oplossing voor dit probleem is heel eenvoudig. U kunt als eigenaar indien u niet aanwezig kunt zijn, een machtiging invullen en bij het bestuur of een medebewoner die wel naar de Algemene Leden Vergadering gaat afgeven. Het gevolg van het afgeven van de machtigingen is een 100% aanwezigheid waardoor de vergadering besluitvormend door kan gaan.

Met vriendelijke groet

Wil Kuster