Nieuwe Bewoners
Geachte Medebewoner,
Hartelijk gefeliciteerd met de aankoop of huur van uw appartement in wooncomplex ‘De Croon’ te ‘s-Hertogenbosch!
Bij de aankoop van een appartementsrecht wordt u als eigenaar automatisch lid van de Vereniging van Eigenaren wooncomplex ‘De Croon’. Panen Vastgoed verzorgt de administratie voor deze VvE. Hierbij informeer ik u over de zaken welke voor u als eigenaar van dit appartement belangrijk zijn.
Reglement en huishoudelijk reglement
De Vereniging van Eigenaren heeft een reglement dat voor alle eigenaren van toepassing is om een blijvend prettig woongenot voor alle eigenaren te waarborgen.
Het reglement is opgenomen in de akte van ondersplitsing welke u van de notaris heeft ontvangen. Daarnaast is als aanvulling op deze akte van ondersplitsing een huishoudelijk reglement (HR) van toepassing. U hebt hiervan een exemplaar ontvangen bij de overdracht bij de notaris. Indien u het huishoudelijk reglement niet hebt ontvangen bij de notaris, kunt u dit ook kosteloos via ons kantoor opvragen. Het huishoudelijk reglement staat ook op de website.
Betaling ledenbijdrage VvE
Uit de ledenbijdrage worden alle gemeenschappelijke kosten betaald zoals premie van de opstalverzekering, onderhoud van het gebouw, energiekosten en administratiekosten.
Voor de incassering van de ledenbijdrage dient u een machtiging tot automatische incasso af te geven. Deze kunt u bij verhuizing weer intrekken door ons een briefje te sturen met de mededeling dat u gaat verhuizen. De machtigingsformulieren treft u bijgaand aan: een machtiging voor de hoofdsplitsing (denk aan de berging, key cards voor de fietskelder en eventuele parkeerkaart) en een voor de ondersplitsing (het appartement zelf). Wij vragen u ook deze per ommegaande ingevuld en getekend aan ons kantoor te retourneren.
Financiële staat van de VvE
Natuurlijk wordt u in de jaarlijkse Algemene ledenvergadering over de financiële staat van de VvE geïnformeerd. Op onze website treft u de meest recente begroting en balans aan.
Verslag vergaderingen
Verslagen van ledenvergaderingen en bestuursvergaderingen staan in de APP.
Verzekeringen
De verzekeringen zijn ondergebracht bij Univé (opstal*, aansprakelijkheid, bestuurdersaansprakelijkheid en glas voor het algemene deel*) en DAS (rechtsbijstand).
*Let goed op!
De verzekering die de vereniging bij Univé afsluit is van toepassing op de appartementen zoals die standaard worden geleverd. Ook is het glas in de buitengevels meeverzekerd. Concreet betekent dit dat meerwerk, afbouw van de casco appartementen (inclusief muren en leidingwerk), maar ook duurdere keukens en badkamers niet zijn meeverzekerd. Dat geldt ook voor het glas in het appartement (bijvoorbeeld de glazen deur die in een aantal appartementen is geplaatst). Wij kiezen hier heel bewust voor omdat niet iedereen dezelfde extra uitgaven heeft gedaan en die ook weer naar rato in de servicekosten moeten worden opgenomen. Ook vinden wij het belangrijk dat iedereen zelf op dit gebied de verzekeraar kan selecteren. Daarnaast zou een eventuele uitkering in de boedel terecht komen, waarna vervolgens weer moet worden bepaald wie welk deel van de uitkering ontvangt.
Wij adviseren om dit (extra) werk zelf te laten verzekeren:
- (Individuele) afbouw-appartementen (casco)
- Extra werk appartementen
- Glas in het appartement
Tevens adviseren wij zelf een privé aansprakelijkheidsverzekering af te sluiten. Bij deze brief treft u een aanbod van Univé aan. Nogmaals: u bent vrij te bepalen wat u verzekert en waar u dat doet.
Formulier – Kenteken auto
Een aantal bewoners heeft een gebruiksrecht in de parkeergarage gekocht. In verband met de veiligheid vinden wij het belangrijk dat wij u kunnen bereiken. Wij vragen u dan ook het kenteken van uw auto en uw 06-nummer door te geven zodat wij indien nodig contact kunnen opnemen. Voor de wijze van het verkrijgen van het formulier verwijzen wij naar de rubriek formulieren.
Formulier – Naamplaatje
Om uniformiteit te behouden in het bellentableau is door de vergadering besloten dat eenieder dezelfde naamplaatjes dient te monteren. Bij deze brief treft u een formulier ‘Naamplaatje’ aan. Wij vragen u om het formulier in te vullen en terug te sturen zodat wij de naamplaatjes kunnen laten maken en plaatsen. De kosten voor het vervangen van het naamplaatje worden bij verkoop van een appartement éénmalig door de VvE betaald. Indien u geen formulier aantreft, verwijzen wij voor de wijze van verkrijgen van het formulier naar de rubriek formulieren.
Bouwgarantie
Om aanspraak te kunnen maken op eventueel nog geldende garanties, dienen de afgegeven garantiecertificaten op uw naam te worden overgezet.
Bouwkundige werkzaamheden
Tot slot willen wij u er nog graag op wijzen dat het absoluut niet de bedoeling is om de lift als bouwlift te gebruiken. Ook is het niet toegestaan om bouw- en sloopafval (piepschuim, puin, e.d.) dat vrijkomt bij het verbouwen/ herinrichten van uw appartement in de gemeenschappelijke containers in de containerruimte te deponeren. Deze containers zijn uitsluitend bedoeld voor het deponeren van huisvuil in de daarvoor bestemde zakken. Elk ander afval dient u door de Gemeente te laten ophalen of zelf af te voeren, bijvoorbeeld naar het milieustation van de Gemeente ‘s-Hertogenbosch (Galliumstraat 9, 5221 CN ‘s-Hertogenbosch).
Containerruimte/ Afval
Sinds de oplevering zijn in de containerruimte afvalcontainers beschikbaar. De containers worden wekelijks geleegd door de Gemeente. Containers en de containerruimte worden ook periodiek schoongemaakt. Wij vragen u om GEEN bouw- en sloopafval of verpakkingsmateriaal in de containers te deponeren. U of uw onderaannemers dienen zelf voor afvoer te zorgen. Graag houden wij de ruimte netjes. De ruimte is van ons allemaal.
Website
Het bestuur onderhoudt een website: http://www.vvedecroon.nl. Op deze site treft u algemene informatie over De Croon aan. De mededelingen van het bestuur kunt u vinden onder de rubriek nieuws. Zodra het bestuur een mededeling hebben geplaatst ontvangt u via uw email het bericht dat er een mededeling geplaatst is. U kunt er onder andere ook terecht voor de financiële staat van de VvE en bemensing en contactadressen van bestuur en commissies.
Onderhoud gebouw
Voor storingen en ander ongemak kunt u contact op nemen met Panen Vastgoed, telefoonnummer 073-5991891.
Bereikbaarheid bestuur en commissies
Het bestuur en commissies zijn bereikbaar per mail en middels de APP. Graag staan wij dicht bij u als medebewoners. Ook vinden wij het belangrijk dat alle contacten goed worden vastgelegd. Daarnaast stellen wij ook prijs op onze privacy. Wij trachten op werkdagen binnen 72 uur op uw vraag of opmerking te reageren.
Mocht u naar aanleiding van bovengenoemde zaken nog vragen of opmerkingen hebben dan vernemen wij dat graag van u. Uw vragen en opmerkingen kunt u sturen naar: bestuur@vvdecroon.nl.
Wij wensen u veel plezier in uw nieuwe woning en vertrouwen op een prettige samenwerking.
Met vriendelijke groet,
Bestuur VvE Kantoren en wooncomplex ‘De Croon’ & Bestuur VvE wooncomplex ‘De Croon’ & Panen Vastgoed B.V.